Női Egészség Klub

NMPT mozgásminta gerinc tréning

Fogalmad sincs róla, mit is jelent ez? Ne csüggedj, először én sem tudtam.
Ezért beiratkoztam Bene Máté Gerincakadémiájára.

Ötven évvel ezelőtt az orvosok még nem is hallottak olyan betegségekről, mint gerincsérv, szegmentális instabilitás, degeneratív gerincbetegségek.

Nem tanultak róla az orvosi egyetemeken, mert a gyerekek sokat fogócskáztak, fociztak, ugróköteleztek, és sokat jártak mezítláb.
A sok természetes mozgás következtében a gerincük rendben volt.
– kisgyermekkorban kialakult a nyaki és ágyéki lordózis,
– az egyenetlen talajon való járástól a talp boltozata,
– a gerinc tartó szalagjai kellőképpen feszesek voltak,
– az idegrendszer is képes volt úgy feszíteni a stabilitásért felelős izmokat, ahogy kell.

De hát akkor hol van itt a probléma?

6 éves korban a gyerekek bekényszerülnek az iskolapadba. Ülnek naponta kezdetben 4, majd 6 – 8 órát.
Otthon megcsinálják, megtanulják a házi feladatokat – ami megint csak üléssel jár.
Gyorsan megcsinálják a leckéket, hogy több idő maradjon “szabad foglalkozásra”.
Régen szaladtak focizni, mászókázni, ma alig várják, hogy elővehessék a telefont, vagy a tabletet.

Hallottad már azt az ortopédiai kifejezést, hogy “sms nyak”?

Nézz meg valakit, amikor nyomogatja a telefonját. A feje előre helyezkedik, a vállai előre csavarodnak. Ha ül, akkor a dereka domború, ha áll – nos, akkor is.

Ha valakinek a feje hosszabb időn keresztül előrébb van, mint ahol kellene lennie, akkor a fej súlya nagyobb erővel fogja nyomni a nyakcsigolyákat. A fej súlya megduplázódik, ha 10 cm-rel előrébb van az ideális helyénél!

Gyerekkorban megtanultunk ülni, kúszni, mászni és ami a legfontosabb járni. Minden embernek alapvető igénye, hogy tudjon helyet változtatni.
Meg tudunk tartani a kezünkben magunk elé emelve egy pohár vizet, egy könyvet, súlyzót. De ezek mind kis súlyok, a test egész súlyához képest.
De gondolj csak bele, Te az egész testsúlyodat (hány kg vagy? 50 – 60?) tudod elmozdítani, perceken át tudsz menni, gyalogolni, futni.
Tudsz nagy távolságokat megtenni úgy, hogy szinte alig fáradsz el.

Hogy tudod ezt megtenni?

Az idegrendszerünk kisgyermekkorban megtanulta hogy kell ülni, állni, járni. Megtanulta, hogy tudjuk ezt a legkisebb energia felhasználással megvalósítani.
Kialakult bennünk egy “minta”, hogy kell az izmokat megfeszíteni és ellazítani ahhoz, hogy ezek a mozgások létre jöhessenek.

De akkor most hol a hiba?

Beültünk az iskolapadba!

Ülő munkánk van!

 

Szeretnéd tudni, hogy tudod a gerincedet megóvni az ülés károsító hatásaitól? Kattints ide!

 

 

 

Légy egy új közösség tagja, ahol egy kis kitartással a problémád szertefoszlik!